A Green lányok olvasnak

Jeaniene Frost - Karó és sírhant

2012. április 15. - jeanne green

Cat új életet kezdett. Négy éve búcsút intett a vámpírvadászatnak, és ezzel együtt a szerelem is kopogtatott nála. Egy barátnőjének esküvőjén azonban váratlanul Bones lép oda hozzá, éppen időben. Valaki Cat vesztét akarja, és a szövetségesek újra kénytelen összefogni, hogy az áruló nyomára bukkanjanak...

Jeanne véleménye:

Szinte hallom füleimmel, ahogy a Cat és Bones rajongók méltatlankodva felkiáltanak, amikor a soraimat olvassák, de nem tudok mit csinálni, nem tetszett.

Bár az előző részben volt néhány dolog, amit kifogásoltam, mégis kíváncsian vártam a folytatást, mert mindenki azt mondta, hogy jobb lesz. Eleinte én is így gondoltam, hiszen a szerző módszeresen kezdte felépíteni a cselekményt, de minél jobban haladtam előre az olvasásban, annál inkább veszítettem az érdeklődésemből.

Megint ugyanazt a hiányérzetet éreztem, mint az első rész végén, csak most még intenzívebben. Jeaniene Frost elkövetett egy hibát saját magával szemben: túlságosan magasra tette a lécet. Próbálta ugyan megugrani azt, amit az első kötetben, de érzésem szerint nem sikerült, inkább átbújt alatta. Hogy mire gondolok? Hiányzik a "motiváló veszteség", mint amilyen a nagyszülők halála volt korábban, gyakorlatilag mindenki megúszott mindent, anélkül hogy egy haja szála is meggörbült volna. Hiányzik a karakterek kiaknázása. Feleslegesnek találom a 3 beosztottat /Tate, Cooper, Juan/, lett volna inkább 2, de azok normálisan kidolgozva. Ismét beleszőtt olyan szereplőket, akikre az ég világon semmi szükség nem volt (a múltkor Timmy, most Noah, na meg Spádé).

A biztosítékot mégis a befejezésnek szánt "cukrostakony" verte ki nálam. Kezdve azzal, hogy Cat simán leverte a földkerekség legerősebb ghoulját, csak mert az nem rúgott bele a földön fekvőbe (mondjátok, hogy a harmadik részben ez a mondat már nem lesz benne), folytatva a házasság témával és Dave feltámasztásával. Nekem ez az egész annyira nem passzolt a korábbi hangulatvilághoz, kifejezetten csalódott voltam a lezárással kapcsolatban. Szükségem lesz egy kis időre, hogy a harmadikba is belekezdjek, de természetesen nem hagyom ki, hiszen Catnek még van olyan testnyílása, amit Bones nem vett birtokba - kíváncsian várom, hogyan teszi majd meg.

Olvasásra ajánlom: igen
Értékelés: 5/2

Bridget véleménye:

 Az első rész után sejtettem, hogy vámpír-félvámpír párosunk kapcsolata nem érhet így véget, érdeklődve vártam, mi lesz a sorsuk, ezért estem is neki a 2. résznek azonnal. Aztán befejeztem, rágódtam rajta egy kicsit, és azt kell mondjam, végül is tetszett. Nem vagyok túl határozott, sok mindent tudnék kifogásolni benne, de határozottan jobban ír Frost, mint a ma olyan nagyon felkapott YA szerzők. Igaz, ami igaz, ez a könyv nem is YA, de azok után már tényleg felüdülés őt olvasni.

Szóval visszakaptuk Cicust és Bonest, akik ebben a kötetben újra egymásra találnak, újra kiélik egymáson mocskos fantáziájukat, és egy-két szexjelenet között néha még történik is valami, haladgat a cselekmény. A legnagyobb bajom a sok olyan szereplővel, eseménnyel volt, aki/ami nem vezetett sehova, csak úgy lógott a levegőben, hogy kitöltse a lapokat. Ezen szereplőknek nemhogy a nevét, még azt sem tudnám megmondani, mit kerestek éppen akkor, éppen ott. Személy szerint engem nagyon idegesít ez az ügynökösdi is, sokkal jobb volt a sztori, míg ők nem voltak.

Valahogy nem tudtam egyiküket sem megszeretni, attól meg előre rosszul vagyok, hogy Bones úgy fog ugrálni nekik, ahogy ők szeretnék.  Csak azért, mert Catnek ez a hülye mániája, hogy ő ügynök akar maradni. Vá, a falat kaparom ettől. Meg attól, hogy Cat olyan ostoba tud lenni, amilyen, direkt fejjel megy a falnak mindig. Annak sem örülök, hogy Dave-et feltámasztják, mert egyelőre semmi értelme nem volt, de biztos kell valami, amire alapozhatják a harmadik részt. Nekem az is hiányzott, hogy meghaljon egy fontos szereplő (ha már Dave-et visszahozták). Mondjuk Tate ügynök mehet a levesbe, ha rajtam múlik.  De sajna, úgy tűnik, nem fog, mivel hosszabb lett az élete, meg ez az új vámpírcsaj is használja őt, szóval úgy tűnik, megmarad. Viszont az érdekel, milyen dráma lesz még Bonesék kapcsolatában, mert olyan nincs, hogy nem lesz ennyi részen keresztül, szóval: ide veled harmadik rész!

Olvasásra ajánlom:
igen
Értékelés: 5/2 és ¾

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://greenolvas.blog.hu/api/trackback/id/tr484439327

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása