A Green lányok olvasnak

Claire Contreras - Üvegszív

2017. július 26. - jeanne green

 

 

covers_370687.jpg

Még hányszor fogja összetörni a szívem? Még hányszor kell újra megragasztanom?


A bátyám legjobb barátja. Együtt nőttünk fel.

Fiatal lányként ő tanította meg, milyen, ha megérintenek és úgy istenigazából megcsókolnak. Később azt is ő mutatta meg, mennyire fáj, ha elveszítünk valakit, aki közel áll hozzánk. Csak arra nem készített fel, hogyan birkózzak meg a kínnal, miután összetörte a szívem.
És most újra eljött értem, úgy néz rám, mintha fel akarna falni. Szinte minden ellenünk szól, és csak egy dolog mellettünk. A szerelem.

Felkavar. Elringat. Megtanít harcolni az érzésért, amiért érdemes.

 

Jeanne véleménye:

Egy kicsit bajban vagyok, mert ezt a könyvet szeretni akartam. Reméltem, hogy írok róla egy patent kis véleményt, odaverek vele a fanyalgóknak, akik szerint Jeanne csak a lehúzáshoz ért. Ehhez képest megint nekik lesz igazuk, olvass tovább, ha érdekel, miért.

A fülszöveget olvasva annyira magaménak éreztem ezt a sztorit, fel sem merült bennem, hogy esetleg csalódni fogok. Olvasatlanul is megérintett a történet, de nem, nem a bátyám legjobb barátja miatt. Az elvesztett, majd a legváratlanabb pillanatban visszatérő férfi motívuma az én életemben is jelen volt, ezért kíváncsi voltam, hogyan lehet ezt jól megírni.
Reméltem, hogy végre olyan könyvet olvasunk, ahol hiteles érzésekkel találkozunk, olyan szituációkkal, amiket a hétköznapi olvasó is képes átérezni. A könyv ennek az elvárásomnak részben meg is felelt.

Az alapszituáció szerint a főszereplő, Estelle tehetséges fiatal nő, aki évekkel ezelőtt beleszeretett Oliverbe, a bátyja legjobb barátjába. A kölcsönös vonzalom ellenére a kapcsolatuk azonban még azelőtt véget ért, hogy valójában elkezdődött volna. Akkor találkoznak újra, amikor Estelle váratlanul elveszti a férjét, és ez a találkozás mindkettejükben megcsillantja az újrakezdés szikráját.
A cselekmény innentől kezdve nem lineáris síkon mozog: a retrospektív epizódoknak köszönhetően fokozatosan ismerjük meg a múltbéli szálakat Estelle és Oliver szemszögéből is, miközben látjuk, hogyan hatnak ki ezek a dolgok a jelenbéli esélyeikre. Bevallom, a múltidéző jeleneteket nagyon szerettem: beleéltem magam a tetőn titokban folyó találkák hangulatába, a reménytelennek tűnő első szerelem kibontakozásába, és ugyanúgy átéreztem a csalódottságot, az elhagyatottság érzését.

Amik a csalódást okozták, azok a jelenben játszódó cselekményszálak voltak. Az újbóli találkozás felkavaró momentumai helyett olyan abszurd és kínos jeleneteket kapunk, amikről egy darabig képtelen voltam elhinni, hogy ugyanaz a szerző írta, aki a visszatekintéseket. A csúcs (vagy mélypont?) talán fehérnemű-katalógus fotózása volt, annál a pontnál engedtem el a történetet, és láttam be, hogy a legjobb szándékom ellenére sem fogom szeretni.

Ezt az érzést erősítették bennem a mellékszereplők is, akik vagy túl harsányak vagy túl jelentéktelenek voltak, de értékelhetőt nem tettek hozzá a cselekményhez.

Itt lenne a helye valami frappáns összegzésnek, de nehéz bármit is írnom. Örüljünk együtt a hepiendnek, annak, hogy felnőtt férfiakat Paszulynak hívnak, na meg a világbékének.

Értékelés: 5/3

Olvasásra ajánlom: igen

 

Bridget véleménye:

2015 karácsonya körül ismerkedtem a WoW kiadóval, mely akkor egy frissen alakult, kis létszámmal működő csapatként tört be a piacra. Mivel mind a kiadó profilja, mind a célkitűzései szimpatikusak voltak számomra, és mivel egyből találtam is könyvet náluk, amit szívesen elolvastam volna, így már akkor megrendeltük két könyvüket is Jeanne-nal. Az Üvegszív az én választásom volt, de vicces, hogy végül az tetszett jobban, amit Jeanne rendelt.
Szóval adott egy kicsike, fiatal kiadó, aki New Adult könyveket jelentet meg, s állításuk szerint mindig az igényesség lesz náluk a fő fókuszban - hát nem vesznek le egyből a lábukról mindenkit már ennyivel?

Iszonyatosan szép borítókkal, megkapó fülszövegekkel és találóan magyarra fordított címekkel az ember azt hinné, garantált a sikerük. Én bevallom, kicsit most féltem őket, mert január vége óta nem posztoltak facebookra, és mindjárt itt a Könyvfesztivál, ha arra készülnek újdonságokkal, azt már be kellett volna harangozniuk, nem?
Na, de térjünk is át a könyvre - ahogy fentebb már említettem, nagyon szép borítókkal dolgozik a kiadó, így az Üvegszív nagyon gyorsan landolt a kosarunkban.

A sztori sem lesz ismeretlen az olvasó számára: a lány szerelmes lesz a bátyja barátjába, de ilyen-olyan okok miatt nem lehetnek együtt, majd évekkel később újra találkoznak... és akkor még azt meg sem említem, micsoda veszteség érte a lányt mindeközben. Bevallom, a könyv elejét nagyon szerettem. Az írónő fokozatosan bontogatta ki előttünk a karakterek jellemét és a múltban történteket, ahogy egy ismerősöm mondaná viccesen: mély volt, mint egy kád.
Aztán nem tudom, mi pattant el, de valahogy megváltoztak a szereplők, a hozzáállásuk bizonyos dolgokhoz, belekerültek hihetetlen erőltetett jelenetek, és úgy a könyv 2/3-tòl inkább csak haragudtam, és ideges voltam az egészre. 
Volt pedig egy rész, ami kifejezetten szép volt, és nagyon megfogott, egyből az első oldalakon:
 
Szóval eleinte egy komoly, felnőtt nő szemén keresztül látjuk a világot, aki szeretne valahogy talpra állni az őt ért veszteség után, majd hirtelen egy hisztis kislánnyá változik, akiben szinte semmi tartás nincs és úgy rohan vissza valakihez, aki számtalanszor eldobta már, mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga. Arról nem is beszélve, hogy szerelme, Oliver sem a legmegkapóbb jelenség - kicsit úgy éreztem, hogy a régi kapcsolatuk, a régebben köztük történtek jobban fel voltak építve, több értelmük volt, mint a jelennek.
 
 Összességében 3 pontot adnék a könyvre, és tudjátok, hogy ez nálam azért elég jónak számít, de be kell valljam, a kiadó szimpatikus és igényes munkája sokat adott a pontszámhoz.
 
Olvasásra ajánlom: olvassatok WoW könyveket!

A bejegyzés trackback címe:

https://greenolvas.blog.hu/api/trackback/id/tr2912471039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása